Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 14. helmikuuta 2014

Virkattu koiran myssy

Ystävänpäivälahjaksi asiakkaille ja seuraajille
haluan jakaa yhden omista virkkausohjeistani.

Tässä se tulee:

Pikkukoiran virkattu myssy

Tarvikkeet: 
*Novita 7 veljestä -lankaa (tai jotain muuta, suunnilleen samanvahvuista villa- tai puuvillalankaa)
*Virkkuukoukku n:o 4 (tai käsialan mukaan)
*Novitan tupsukehikoista se pienin (voit myös tehdä kehikon pahvista ja sen tulisi olla halkaisijaltaan n.6cm)
*n.10 cm:n pätkä kuminauhaa
*HUOM! Jokainen kerros päätetään piilosilmukalla edellisen krs:n ensimmäiseen silmukkaan, vaikken tätä ohjeessa mainitse erikseen!
Tee näin: 
1. Tee lankalenkki sormen ympärille. Virkkaa 6ks (kiinteä silmukka) renkaaseen.
2. Virkkaa jokaiseen ks:aan 2 puolipylvästä (jatkossa käytän tästä lyhennettä pp) =12pp
3. *1pp, kahteen seuraavaan s:aan 2pp* toista *-* koko kerroksen ajan =20pp
4. 2pp joka neljänteen s:aan =25pp
5. 2pp joka 5. s:aan =30pp
6. Virkkaa 3pp, sitten 17 kjs (ketjusilmukka), hyppää 6 s:n yli, 12pp, taas 17kjs ja 6 s:n yli, 3pp
7. 3 ks, kjs-ketjuun 7ks ja 8pp, sitten 12 pp, kjs-ketjuun 8pp ja 7 ks, lopuksi vielä 3 ks.
8. 10 ks, 28 pp, 10 ks
9. 10 ks, 28 pp, 10 ks
Katkaise lanka.
Korvaläpät:
Kiinnitä lanka myssyn sivulle siihen kohtaan, johon haluat korvaläpän tulevan.
1. 7 pp
2. 7 pp
3. Virkkaa 2 pp yhteen, sitten 3 pp ja vielä 2 pp yhteen =5pp
4. 2 pp yhteen, 1 pp, 2 pp yhteen =3pp
5. 2pp yhteen, 1pp.
Katkaise lanka, tee toinen korvaläppä samoin jonka jälkeen virkkaa vielä 1 krs kiinteitä silmukoita myssyn reunan ja korvaläppien ympäri. Katkaise lanka.
Tee tupsu ja kiinnitä se myssyn aloituskohtaan tiukasti.
Ompele kuminauha paikoilleen, kiinnityskohdan löydät parhaiten sovittamalla myssyä koiralle. Yleensä se on hieman korvaläppien aloituskohtaa ylempänä. Leikkaa kuminauha sopivan pituiseksi niin, että se on napakka muttei kuitenkaan kiristä.
Lopuksi tee vielä koristeletit: Leikkaa yhtä lettiä varten 9kpl n.25cm:n pituista langanpätkää, pujota ne korvaläpän kärjestä, letitä ja leikkaa sopivan pituiseksi. Solmi langanpätkällä kiinni. 



Lämmintä ystävänpäivää!
Pitäkää huolta myös pienistä karvaisista ystävistänne :)

Janina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti